keskiviikko 15. huhtikuuta 2015

Elämän käännekohta

[Kirjoitin tämän kuume/flunssatokkurassa ja olen varmaan jo tästä aiheesta aiemminkin kirjoittanut...]

Tiiättekö sen tunteen kun ei tiiä vittuakaan mitä elämällään aikoo tehdä? 
-Mulla se suurin kysymysmerkki on ollut aina mitä aion tehdä työkseni; sellaista työtä, missä viihdyn ja olen oikeasti hyvä.



Elämän käännekohdan odottaminen on kyllä sen arvoista. Kun saa avattua silmät, tajuaa ja alkaa tiedostamaan itsensä, kykynsä ja mihin on kykenevä. Jokaisella on vain se yksi ainut hetki tällä pallolla, joten kannattaa tehdä siitä juuri sellainen, mitä itse haluaa. Elää omaa unelmaa, eikä elätellä unelmia.

Tajusin tuossa, miten raju, kasvattava muutos oli muuttaa Helsinkiin yksin. Jouduin oikeasti alkaa selviytymään itsekseni, ottaa itseäni niskasta kiinni, mennä vaikeiden vastoinkäymisten läpi, totuttautua uuteen ja kantaa vastuu itsestäni. Palkitsevaa oli huomata etten tarvinnut miestä rinnalleni, jos jotain tahdoin saavuttaa. En tietenkään ihan yksin ollut, mutta enemmän yksinäisempi olin Joensuussa.

Mietin, että missä olisin jos en olisi tarttunut tuohon tilaisuuteen ja tehnyt suurta muutosta. -En ainakaan tässä, missä nyt olen. Asuisin varmaan edelleen Joensuussa, haahuillen ja odottaen sitä jotain. Mutta toisaalta, olen aina ollut kiinnostunut kaikesta uudesta, jännittävästä ja uskaltanut tehdä pelisiirtoja.



"Ikä on vain numeroita", sanotaan, mutta iän myötä olen huomannut, että alkaa arvostamaan erilailla eri asioita. Ystävyys, perhe, työ... jokaisen niistä voi menettää, jokaisen niistä voi saada kukoistamaan. Iän myötä olen alkanut myös pitämään itsestäni, arvostaa itseään eri tavalla kuin ennen. Jep, jokainen ei minusta pidä, enkä minäkään kaikista. Mutta onko sitä pakko toiselle kertoa?



Uskon kohtaloon, että meille jokaiselle on kirjoitettu oma tarina, jota pitkin kuljetaan. Juonimuutoksia tapahtuu, roolit vaihtuu, tarinat yhtyy. Kenenkään tarina ei varmasti tule olemaan tylsä tai liian helppo kulkea, mutta kannattaa jaksaa uskoa parempaan huomiseen; koskaan kun et voi tietää mitä seuraavalle sivulle on kirjoitettu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Heitäppä kommentti! Kiitos! ^-^
✪ Jos haluat viestin vastauksestani; muista laittaa ruksi 'ilmoita'-kohtaan! ✪
Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.